Kriterier for eksternt indhold på Aula

Formål:

At skolens og børnehusets Aula kan anvendes til at videreformidle tilbud til ådalens børn uden, at det fører til en for stor informationsmængde og arbejdsopgave for børnehus og skole.

Målgruppe:

Børn og børnefamilier i Ådalen (det skal være aktuelt og relevant for dem)

Kriterier for hvad der kan formidles via Aula:

Informationer fra Syddjurs Kommune, f.eks. folkebibliotek, tandplejen, kulturskolen m.fl.

Liv i Ådalen-arrangementer.

Kulturelle og undervisningsrelevante tilbud til børn.

Lokale foreninger og lokale aktører, der skaber tiltag for børn i Ådalen, men kun i forbindelse med sæsonopstart, særlige arrangementer m.m.

Tekst og billeder skal være klart formuleret. Børnehus og skole skal ikke bruge tid på at læse korrektur og omformulere, rette slåfejl etc. Billeder formidles kun i overensstemmelse med GDPR.

Billeder og tekst modtages fortrinsvist i en samlet pdf-fil.

Målgruppe skal tydeligt fremgå af henvendelsen, f.eks. opslag til 3. klasse.

Opmærksomhedspunkter:

Ådalens Børnehus og Skole vil gerne være en aktiv del af livet i Ådalen og kan i kraft af Aula som platform være bindeled mellem lokale aktører og børn/børnefamilier i Ådalen.

Aula anvendes i forvejen til en del information fra børnehus og skole. Derfor er det væsentligt, at Aula ikke oversvømmes med informationer om stort og småt.

Bliver tidsforbruget til at formidle opslag for stort, revurderes kriterier og tilgang til eksternt materiale på Aula.

Det vil altid være ledelsens opgave at vurdere, om et givent opslag videreformidles ud fra ovenstående kriterier.